30 Eylül 2013 Pazartesi

karışık post - 2

merhabaLaaaaar :)
soN zamaNLarda bi karmaşa bi yoğuNLuk bi diNgiNLik gidiyo bakaLım. hayata yetişşmeye çaLışıyorum diyebiLirim.
hafta soNu izLediğim fiLmLeri payLaşmak istiyorum siziNLe:)

bu soN oLsun
Yaşar, Apo, Kovboy Ali, Cevat ve Ertuğrul kendilerine Balat semtini mesken tutmuş beş evsizdir. Hayattaki tek gayeleri, karınlarını doyurmak ve en büyük tutkuları olan şaraptan bir gün bile olsun ayrı kalmamaktır. Günübirlik yaşayan bu beş kişi, gayelerine ulaşabilmek için zamanın fırtınalı politik atmosferinden dahi faydalanmasını bilir.Sokaklarda yaşayan bu beş evsiz 12 Eylül 1980 sabahı geldiğinde sokağa çıkma yasağı ile karşı karşıya kalırlar. Ancak onların gidebilecekleri tek evleri vardır; o da yine sokaklardır. Yaşanan bir dizi yanlışlıklar komedisi sonucu kendilerini siyasi mahkûmlarla birlikte aynı cezaevinde bulurlar.Cezaevi yönetimi arasında ise bir güç savaşı mevcuttur. Uzun yıllardır cezaevini dilediği gibi yöneten Cezaevi Müdürü Hızır, 12 Eylül askeri müdahalesi ile cezaevine atanan Yüzbaşı Kenan’ın üstü olmasından memnun değildir. Bu esnada diğer cezaevi personeli de yaşanan yeni durum içinde kendilerine iyi bir yer edinme peşindedir. Bu keşmekeş Yaşar ve arkadaşları için iyi bir fırsattır ve bu fırsatı değerlendirip kendilerine rahata erdirmeyi bilirler. Ancak zamanla içeride yaşananlara gönlü elvermeyen Yaşar, dışarıdan da tanıdığı mahkûmları kurtarmak ve duvarların birbirlerinden ayırdığı Sinan ile Lale çiftini tekrardan kavuşturmak için bir plan yapar. Bu film, 12 Eylül darbesini komedi unsurları kullanarak eleştirmekte ve mahkum etmektedir. Bu Son Olsun ismi ise Cem Karaca'nın ünlü şarkısı Bu Son Olsun'dan esinlenilmiştir.
 
aNadoLu kartaLLarı
Onur, Ayşe, Mustafa, Tunç ve Fatih. Onlar, gökyüzüne hakim birer pilot olma hayaliyle yaşayan genç havacılar. Hayalleri yükseklerde fakat hedefe giderken yaşadıkları bin türlü zorluk, aile, sevgili hasreti, dostlukları, havada olmak için yaptıkları fedakarlıklar ve birbirleriyle rekabetleri ne kadar çetin bir yola çıktıklarının da göstergesi olacak. Binbaşı Kemal Tanaçan'ın deneyimi ve desteği sayesinde eğitimden geçen beş genç için Uluslararası Anadolu Kartalı Tatbikatı, hayatlarını tamamen değiştirecek çok büyük bir deneyim olacaktır.

 
bir avuç deNiz
Uzun yıllar Amerika'da okuyan ve çalışan Mert (Engin Altan Düzyatan), şirketin Türkiye yöneticisi olmak üzere İstanbul'a döner. Burada arkadaşı Bora (Tuğrul Tülek) ve Bora'nın eşi Aylin (Ahu Yağtu) ile birlikte bir tekne turuna çıkar. Geziye Göcek'te, Mert'in kız arkadaşı Dilek (Zeynep Özder) katılır. Grup keyifli bir tatil geçirirken bir gün teknelerine İstanbul'un en varlıklı ailelerinden birinin kızı olan Deniz (Berrak Tüzünataç) gelir. Deniz'in alaycı ve pervasız havası Mert'i etkiler. O güne dek hep yapması gerekeni yapan, ailesinin çizdiği rotada giden Mert, kendini sorgulamaya başlar. Bir avuç denizin gerçekten de bir deniz olup olmadığını öğrenmek için, önünde uzun bir yolculuk vardır.
 
tüm hafta soNu fiLm izLemedim caNııııım sizde yaNiii :)
evde soN zamaNLarda ruhum sıkışıp kaLmıştı e maLum aNNemLere Ne zamaNdır hasret kaLdım :(
eşimde sağoLsuN İzNiğiN eN güzeL güN batımı maNzara mekaNı oLaN abdulvahap tepesi'Ne götürdü beNi ve o muhteşem maNzara karşısıNda ruhum diNLeNdi saNki.
eğer İzNiğe yoLuNuz düşerse mutLaka uğramaNızı tavsiye ediyorum.
sırası geLmişkeN size İzNik abduLvahap tepesiNdeN bahsedeyim.
 
İznik’in doğusunda yüksek bir tepe üzerinde Abdülvahab Sancaktari Türbesi bulunmaktadır. Bu türbenin İznik’i kuşatan İslam ordularından Abdülvahab adlı bir kişiye ait olduğuna inanılmıştır. Osmanlılar İznik’i ele geçirdikten sonra, VIII.yüzyıldaki Arap kuşatmalarında yararlılıkları görülen ve sancaktarlık yapmış olan Abdülvahab isimli kişinin halk arasında inanılmış bir de efsanesi bulunmaktadır:
“Abdülvahap kuşatma sırasında gönlünü genç bir Rum kızına kaptırmıştır. Kızlar burcunu müdafaa eden sevgilisi her seferinde Abdülvahap´a Kaleyi alırsan beni de alırsın diye bağırırmış. Genç sancaktar sevgilisine kavuşmak için yaptığı hücumda bir düşman oku ile yaralanmış ve başı uçurulmuştur. Buna rağmen kılıç sallamaya devam eden sancak bir arkadaşının “bre Abdullah başını unuttun” demesi üzerine sancaktari geri dönmüş ve başını koltuğuna alarak yedi adımda bugün yattığı tepeye çıkarak kendini defnetmiştir”.
Bugün bu türbe halk arasında, sürekli bayrak asıldığından ötürü Bayraklı Dede olarak anılmaktadır.
 
buda güN batımı
 
cumartesi güNü sabahtaN yiNe saLça yapmaya kaLkıştım .:)
ama çok yorucuydu çüNkü maLzemem biraz fazLaydı :)
ama oNca zahmete değdi varyaaaaa ımmmm övüNmek gibi oLmasıN ama tadı pek güzeL oLdu :)
kayıNvaLidemde akşam üstü işteN geLdikteN soNra baNa yardımcı oLdu kavaNozLara doLdurma koNusuNda sağoLsuN. eLbirLiğiyLe geLiN - kayNaNa haLLediverdik :)


 

 
 

 

 
arkadaşLar burdaN size bir duyuru yapmak istiyorum
artık biLiyosuNuz beN izNikte yaşıyorum ve buraya aLışmaya çaLışıyorum
İzNikte herseNe gerçekLeşeN bi paNayır var  İZNİK PANAYIRI
bu paNayır ekim ayıNıN 5 iNde başLayıp 5 güN süreN bi paNayır. eğer yoLuNuz bu tarafLara düşerse hepiNizi bekLerim caNLarım :)

 


 
bugüNLük beNdeN bu kadar güzeL bi hafta diLiyorum hepiNize
:)

11 yorum:

  1. "hayatın bir numaralı kuralı: seni mutlu eden şeyi yap!" buna bayıldım :)

    YanıtlaSil
  2. Kış hazırlıkları çok şükür annemle bitirdik bizde ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamaN afiyet baL şeker oLsuN sizeeee :)

      Sil
  3. filmlerden sadece anadolu kartallarını izledim gerçektende çok güzel filmlerdi diğerlerini izlemedim ama güzel filmlere benziyorlar izlemek lazım :) bu arada kışlık hazırlıkları için sana kolay gelsin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesiNLikLe izLemeLisiN caNım :) teşekkür ediyorum :)

      Sil
  4. Merhaba , sizi mimledim cevaplarsanız çok sevinirm :) http://gizzgiz.blogspot.com/2013/09/mim-mim-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim eN kısa zamaNda cevapLıyorum :)

      Sil
  5. Filmlerde hep Engin abimiz varmış :) Son film en çok dikkatimi çeken film oldu aldım listeye...Ay domatesler biberler müthiş, bahçe harika tam kışlık yapmak için. Elleriniz dert görmesin afiyetle tüketin işşallah. İznik panayırı duyurusu ne güzel olmuş.Benim haberim bile yoktu. Yalovada olsam kesin gelirdim, keşke gelebilsem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eNgiN evet beNde soNradaN farkettim :) bahçemize bekLerim caNım :)

      Sil
  6. ah be canım ,bursaya gidiyorum çok özledim diyince bende uzaklardasın sandım:) e iznik şuracıkta ,gurbet bile denmezki:) benim gibi izmir den bursaya gelsen ne yapardın:)

    YanıtlaSil

yorumLarıNız beNim içiN çok değerLi....