3 Eylül 2013 Salı

kışLık hazırLıkLar :)

merhabaLaaar :)
evLeNmedeN öNce kış hazırLıkLarıyLa pek aLakadar oLmazdım. iş hayatı beNi yeteriNce oyaLıyodu ve caNım aNNemde baNa kıyamazdı böyLe şeyLerLe uğraştırmazdı :)
ama evLeNdikteN soNra kayıNvaLidemLerLe beraber oLduğumuz içiN geNeLde o yapıyo beN sadece getir götür işleriNe bakıyodum. bu seNe keNdimi aştım ve bu işiN bizzat emekçisi oLdum :)

bakaLım bu kış içiN hazırLadıkLarım arasıNda NeLer var NeLer yapmışım yada yapmaya çalışmışım :) bu arada burda kışLık hazırLıkLarda biraz abartıyoLar 3-5 şişe kavaNozLa kaLmıyoruz eN az 10 şişe oLmazsa uğraşmıyoLar biLe :) beNde uydum oNLara saNırım ve pek de az oLmadı beNimkiLerde :) ayrıca diLim döNdüğüNce NasıL yaptığımıda payLaşmak istiyorum.

şeftaLi marmeLatım:)
arzu ettiğiNiz miktarda oLguN şeftaLive yiNe istediğiNiz kadar toz şekerr
yiNe şeftaLi ve şeker miktarıNa göre sıkılmış limon suyu
biraz da tereyağı
 
bi güzeL şeftaLiLeri yıkayaLım ve kabukLarıNı soyaLım. ve ortadaN ikiye böLelim tabi çekirdekLeriNide çıkaraLım. varsa eğer robotuNuzda yada herhaNgi bir doğrayıcıda şeftaLiLerimizi püre haLiNe getireLim. vee kocamaN teNceremize yerLeştireLim. sırada şeker ve tereyağ var. oNLarıda bigüzeL iLave edeLim teNceremize ve yüksek ateşte kayNatmaya başLayaLım. ama arada bir karıştıraLım ki dibi tutmasıN :) arada bir de tabağa aLıp KontroL etmek Lazım ki sert oLmasıN, kıvam aLaNa kadar pişirmeye devam edeLim. üzeriNede LimoN suyumuzu ekLiyoruz. (tereyağ ekLememiziN NedeNi:üzeriNde fazLa köpük oLuşmaması içiN). eğer yiNede köpük oLuştuysa bi kaşık yardımıyLa üzeriNdeN tamameN aLaLım. zateN marmeLatımız yarım saat iiNde isteNiLeN kıvama geLiyo çabuk pişiyo yaNi. iyice piştiğiNde sıcak sıcak temiz kavaNozLarımıza böLüştüreLimki beN tercihimi geNeLde küçük kavaNozLardaN yaNa kuLLaNdım ki hediye götürmek gibi bi düşüNcem var :) veeeee kavaNoozLarımızıN kapakLarıNı sıkıca kapattık ve ters çevirdim.
işteeee bu kadar :) afiyet oLsuN :)
 
şimdi de sırada domates suLarım var  :)
çok severim domatesi :)
güzeL kokusu ve Lezzeti iLe yemekLeriN vazgeçiLmezi oLan domates, ayNı zamaNda sağLığımız içiNde vazgeçiLmez besiNLer arasıNda yer aLıyor. domates hem tek başıNa hem de suyu iLe sağLığımıza öNemLi katkıLarda buLuNuyor :)
 
evde az oLaN maLzemeLerdeN de şöööLe bi türLü koNserve yapıverdim :)
 
gerekLi maLzemeLerimiz ise ;patLıcaN, bamya, taze fasuLye, kabak, sivri biber, domates ve tuz.
 
vee diğer yaptığım ufak tefek koNserveLerLe sizLeri başbaşa bırakıyorum ve işLerime geri döNüyorum :)

erik koNservem :)
 
bamya koNserveLerim :)
 
saLataLık turşuLarıııım :)
 
evet caNLarım beNdeN bugüNLük bu kadar :)
kocamaN sevgiLerimi göNderiyorum size :)
keNdiNize çoook cici bakıN :)
 
 
 
 

 
 

2 yorum:

  1. Oooo maşşallah bu ne hamaratlık. İş hayatı bizi genelde uzak tutar bu tür işlerden ama bence sonradan sadece marifetli olanlar yapar, senin gibi. Ellerine sağlık canım. Şimdiden afiyet bal şeker olsun

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller ve sizi izlemeye aldım:)
    çok sevgiler

    YanıtlaSil

yorumLarıNız beNim içiN çok değerLi....