3 Aralık 2013 Salı

bir günlük rutinim...

merhaba arkadaşlar, bugün sizlere bir günüm evde nasıl geçer onu paylaşmak istiyorum. umarım sıkılmazsınız...

sabah en geç 08:00 de kalkmış olurum genelde. eşimi ve kayınpederimi işe uğurladıktan sonra başlarım genel işlere...
ilk iş olarak yataklar toplanır, sonrasında sobaların küllükleri temizlenir ve içleri doldurulur (sobalar diyorum çünkü bizim yatak odamızdada soba var)
yedek odun hazırlanır
 
 
ardından evin genel bi dağınıklığı topplanır eşyalar yerlerine yerleştirilir
 sonrasında
 
bir güzeeeeel dip bucak süpürge yapılır
 
genelde süpürdükten sonra silerim ve toz alırım ki süpürürken kalkan tozlar kalmasın diye

sonra eğer kalan bulaşıklar varsa onlar yıkanır tezgah temizlenir ovulur
yıkanıcak çamaşırlar varsa makineye transfer edilir
tuvalet banyo temizliği yapılır
her gün olmasada en fazla 10 gün arayla camları silmek gerekiyo
 
çamaşırlar asılır kurutulur ve malesef ütü vakti gelir :)
 akşam için yemek yapmam lazım ve heemen ütünün ardından mutfağa girişirim akşam hazırlıkları başlar.
 
eğer bu işleri halledip keyif yapmak için zamanım kalıyosa
ya nette geziniyorumdur
ya da örgüm elimdedir :)
 
yada bütün işleri sermişimdir :)
 
 
niye böyle bi yazı yazdım bende bilmiyorum ama işte böyle arkadaşlar...

37 yorum:

  1. Ay bu çok güzel ilerdede ben bölemi olucam olim valla iş hayatından ev hayatına geçiş çok güzel olur benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hiiiç özenme canım ev hayatına :)

      Sil
  2. ne sistematik bir bayansınız:)) bu rutin benim için çooook ağır. öyle hergün sil süpür toz al.... sizi tebrik ederim. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipin ucu bi kaçtımı üstesinden gelebilmek için ekstra efora ihtiyaç var :) sevgiler benden size:)

      Sil
  3. ipin ucunu bırakmamak şahane valla
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah bide o ipin ucu kaçtımı vay halimize :)

      Sil
  4. Kolay gelsin :) ev hanımlığı zordur.

    YanıtlaSil
  5. Emekli bile olsam bu kadar çalışmam inanın :) Çok yıpratmayın kendinizi yahu , gezin eğlenin bir daha mı geleceğiz dünyaya :)

    YanıtlaSil
  6. Buna benzer rutin işleri hepimiz yapıyoruz ama yap yap nereye kadar.Kuzine soba,üzerinde çay,içinde pişmiş patatesler oooo keyfini sürmek harika.Zorluğunu bimiyorum tabi ondan güzel geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sefası güzel ama cefası beterdir sobanın :)

      Sil
  7. iş bahane görseller şahane :)) şaka bir yana o soba külleri var ya... bir zamanlar sobalı evde oturmuştum, bilirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küllerimden yeniden doğuyorum sanki :P

      Sil
  8. Bu rutinlerin benzerleride bizde var.ama o sobalarin zevkli yönlerinin yanında tozu dumanı zor olur.gorseller harika ama bayildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pisliği olmasa soba keyfi başkada iştee :D

      Sil
  9. Her gün ev mi silinir yaaaa :)) benim en büyük derdim çamaşır :( hemen hemen hergün çamaşır yıkanıyor. As, kurusun katla ütüle nerdeyse bütün günümü alıyor deli oluyorum :(( gun içerisinde sadece dağınıklığı toplarim ve en fazla 2 gunde 1 banyo/tuvalet temizliği yaparim. Yemek de günlük. Bunlar bile fazla :)) yemin ederim okurken yoruldum.
    Ceren'cigim ev hanımı olmaya ozenme hiç güzel birşey degil benden demesi. Hayırlısıyla dogum yapsaydım biraz bebisi buyuteyim hemen geri döneceğim is hayatına.
    http://mavininguncesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışma hayatı gerçekten kurtarıcı :D

      Sil
  10. böyle yazımı yazılır demişsin ama bazen hayatı öyle rutine bağlıyoruzki sonunda böyle yazı çıkıyor.bu işler sadece sende yokki soba hariç hepsi bizdede var.ev hanımlığı 7/24 bir meslek :) yapacak birşeyde yok bizler gönüllü elemanlarız sevgiler EBRU KIZILKAYA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev hanımlığı güzel meslek tabikide her işin zorluğu olduğu gibi soba da bu işin ceremesi sanırım :D

      Sil
  11. allah kolaylık versin tatlımm

    YanıtlaSil
  12. Ne yaparsan yap bitmiyooooooor bu işler.sorsanız akşama kadarda yayılıyoruzdur:((kolay gelsin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev işi nankör işi boşuna dememişler:)

      Sil
  13. ne kadar da eğlenceli anlatmışsın, valla ne güzel kalkıyorsun işlerin altından:))))

    çok sevimli bir blogun var, takibindeyim beklerim ben de:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Maşşallahın var valla canım, çok hamaratsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimden geldiğince düzenli olmaya çalışıyorum canım:)

      Sil
  15. ANLATIMIN ÇOK EĞLENCELİ...İLK FOTOĞRAFA BAYILDIM ..BENİ GENÇLİĞİME GÖTÜRDÜN :))TAKİPTEYİM GÜZEL KIZIM İĞNE OYAN HARİKA ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  16. Hepsini tek günde mi yapıyorsun yoksa günlere mi bölüyorsun :))) ohh erkeklerin işi ne kolay, işe git gel yan gel yat

    YanıtlaSil
  17. bütün bu anlattıklarınızdan bana bütün işleri serme işi uydu:))) çokça bunu yapıyorum. bu kadar harap olmaya gerek yok diyorum:)) size kolaylıklar diliyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Valla her gün iyi yapıyorsunuz bu kadar işi:)Ayy siz anlatırken ben yoruldum:)En güzelide işi sermee:)))Camları 2 aya yaklaşıyor silmedim :)Karşı taraf gözükmüyor heraldeE:))Kendimi çok pasaklı hissettim yahu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok öyle hissetme eminim sende titizsindir :)

      Sil

yorumLarıNız beNim içiN çok değerLi....